FATHER FIGURE IN THE UKRAINIAN CINEMATOGRAPHY OF THE 1920’S: SOCIO-CULTURAL ASPECT
DOI:
https://doi.org/10.30888/2663-5712.2023-22-04-035Keywords:
father archetype, Ukrainian cinema, cinematography of 1920’s, socio-cultural dimension of the history of Ukraine.Abstract
The article examines the main manifestations of the father archetype in Ukrainian cinema of the 1920s. The example of certain movies (“Zvenygora”, “Two days”, “Night coachman”, “Wind from the Rapids”, “The Bread”, “The Earth”) establishes the essential fMetrics
Metrics Loading ...
References
Брюховецька Л. «Звенигора»: оволодіння історичним часом // Кінорежисер світової слави. Збірник статей. Упор. Л. Брюховецька. – К. : Логос, 2013. – С. 19 – 55. – (Бібліотека журналу «Кіно-Театр»).
Довженко О. Сторінки щоденника (1941 – 1956). – К. : Видавництво гуманітарної літератури, 2004. – 384 с.
Кларк Д. Нью-Йорк, Україна, «Звенигора» // Кіно. – 1928. – №2 (38). –
С. 11.
Лядов М. «Два дні» [репортаж зі зйомок кінофільму Г. Стабового] // Кіно. – 1927. – №9 (21). – С. 8 – 9.
Downloads
Published
2023-11-30
How to Cite
Никоненко, В. (2023). FATHER FIGURE IN THE UKRAINIAN CINEMATOGRAPHY OF THE 1920’S: SOCIO-CULTURAL ASPECT. SWorldJournal, 4(22-04), 120–125. https://doi.org/10.30888/2663-5712.2023-22-04-035
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Authors
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.